cookiesStrona korzysta z plików cookies

Jak dobrze przygotować ofertę swojej nieruchomości?

Jest kilka uniwersalnych zasad, które obowiązują zawsze i musimy o nich pamiętać:

Interesujący tytuł

Ważne, aby tytuł naszego ogłoszenia przykuwał uwagę i wyróżniał nasze ogłoszenie spośród innych. Pamiętaj, że adresaci, przeglądając setki ogłoszeń w internecie, nie mają czasu na czytanie kompletnej ich treści. Skupiają się na tych, które przyciągną ich uwagę, dlatego zróbmy wszystko, aby nasze ogłoszenie nie zginęło w gąszczu innych.

Właściwy adresat

Zwróć uwagę, w jakiej kategorii umieszczona została Twoja oferta. Często zdarza się, że działamy w pośpiechu, podczas umieszczania oferty w internecie, przez co oferta naszej nieruchomości wyświetla się w niewłaściwym miejscu i nie ma możliwości dotrzeć do właściwego odbiorcy. Dodatkowo sprawdź, czy wybrałeś dobrą kategorię nieruchomości, właściwy typ transakcji oraz odpowiednie województwo. Drobny błąd może kosztować Cię niepotrzebną stratę czasu w oczekiwaniu na telefon od potencjalnego klienta.

Źródło reklamy

Nie chodzi o to, aby informację o naszej nieruchomości przeczytało jak najwięcej osób, ale powinno nam zależeć na tym, aby nasza oferta dotarła do jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych Klientów. Dlatego uważnie wybierz miejsce, w którym chcesz umieścić ofertę swojej nieruchomości. Może to być ogłoszenie w gazecie, informator branżowy, portal internetowy, potral społecznościowy, czy choćby ogłoszenie na tablicy ogłoszeń.

Oferta to nie poezja – pisz konkrety

Tytuł oferty powinien wzbudzić zainteresowanie i sprawiać, aby klient chciał czytać dalej. Treść samej oferty to już zupełnie inna sprawa. Pisz krótko zwięźle i na temat. Często spotykamy się z ofertami handlowymi, które pełne są bogatego słownictwa, ubarwień i epitetów. Uważam, że jest to błąd. Oferta handlowa to nie jest tomik poezji, Klient powinien otrzymać informację napisaną prostym, zrozumiałym językiem. Na tym etapie Klient musi szybko wywnioskować, czy to co znalazł, może okazać się dla niego interesujące, czy też nie.

Jaka korzyść dla klienta

Dajmy jasno do zrozumienia, jaką korzyść klient będzie miał z wyboru akurat naszej oferty. Czy to atrakcyjna cena, czy funkcjonalny układ, wyposażenie czy też może lokalizacja sprawiają, że nasza nieruchomość wyróżnia się na tle innych.

Zakup bez ryzyka

Każdemu z nas zdarzyło się zapewne dokonać zakupu czegoś, co na pierwszy rzut oka wydawało się spełniać nasze oczekiwania, a w rezultacie okazywało się nieprzydatnym bublem. Tym bardziej kupując nieruchomość, inwestując niejednokrotnie oszczędności swojego życia, klienci chcą mieć pewność, że ma ona uregulowany status prawny. Tak więc miej przygotowany numer księgi wieczystej, który zawsze będziesz mógł podać zainteresowanym.

Cena

Ustal cenę swojej nieruchomości tak, aby zachować niewielkie widełki na jej negocjację. Cena powinna być jak najbardziej rynkowa. Skończyły się już czasy, gdzie niczego nieświadomy Klient był w stanie przepłacić za nieruchomość. Ogólnodostępne porównywarki cenowe wraz z publikowanymi w prasie branżowej zakresami cen w poszczególnych miejscowościach, a nawet dzielnicach, pozwalają bardzo dokładnie określić wartość nieruchomości. Pamiętaj, że obecnie jest rynek kupujących i to oni dyktują warunki cenowe.

Zdjęcia

Profesjonalna fotografia to punkt wyjścia współczesnego marketingu nieruchomości. Klient kupuje oczami. Jedno dobre zdjęcie zastąpi tysiąc słów. Dobrze przygotowane oferty, zawierają profesjonalne zdjęcia, które sprawiają, że cieszą się większą popularnością wśród oglądających. Klient, mając do wyboru mnóstwo podobnych ofert nieruchomości, w zbliżonej lokalizacji i cenie, wybierze te ciekawsze i przykuwające uwagę.

Aby zrobić dobre zdjęcia, należy przede wszystkim dobrze przygotować nieruchomość. Posprzątać, pousuwać zbędne, prywatne rzeczy oraz rodzinne pamiątki. Minimalizm powinien zagościć na szafkach i półkach. Nadmiar wszystkiego sprawia wrażenie ciasnego i przytłaczającego wnętrza.

Plan nieruchomości

W miarę możliwości dodaj rzut swojej nieruchomości. Układ pomieszczeń dla wielu klientów jest ważniejszy niż sam ich wystrój. Istnieje mnóstwo programów do tworzenia planów.